Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Afdelinger
    • Familiespejd (3 år-0. klasse)
    • Minier i Valdemar Atterdag (1.-3. klasse)
    • Juniorer (4.-5. klasse)
    • Trop i Valdemar Atterdag (6.-10. klasse)
    • Skargeier Klan i Valdemar Atterdag (16-26 år)
    • Voksenspejd (25-99 år)
  • Kalender
  • Gruppen
    • Gruppestyrelsen
    • Grupperådsmøde & Årsregnskab
    • Indkomne forslag til Grupperådsmøde
    • Beretninger
    • Udviklingsplan
    • Kurser
    • Lovhæfte DDS
    • Samværspolitik, tryghedsvejledning samt VATs tillæg til disse
    • Spejderhuset - Knasten
    • Bjælken
    • Om gruppen
  • Praktisk info
    • Indmelselse, udmeldelse og kontingent
    • Køb af tørklæde, sangbog og gruppens t-shirt
    • Pakkelister
    • Uniform og mærker
    • Velkommen som ny spejder
  • Bliv leder
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Startdato 2. mar 2025 14:00 - 16:00

Fastelavn/Grupperådsmøde 2025

Hej alle spejdere og forældre!

Som tidligere skrevet, holder vi fastelavn for hele gruppen søndag 2. marts 2025 kl. 14.00

Mød op udklædt (måske som spejder?), og tag gerne dine søskende med. Der vil være tøndeslagning og fastelavnsboller, og det hele foregår UDENFOR, så husk varmt tøj under klæd-ud-tøjet!

Mens spejdere og søskende slår katten af tønden, er der møde indenfor for forældre og de spejdere, der er fyldt 15 år, som har lyst til at være med. ”Grupperådsmøde” er spejdernes ord for generalforsamling. Det er her, ledere og gruppestyrelse fortæller om året, der er gået, og deler forventninger og drømme til det netop begyndte år - og måske lidt af drømmene for 2026, hvor vi ser frem til Spejdernes Lejr på Hedeland. Til mødet er der kaffe/the/vand og lidt sødt, og når mødet er slut, er der også fastelavnsboller til mødedeltagerne.

Nogle af lederne er med til mødet, og andre ledere og store spejdere hjælper med tøndeslagning. Lederne kan desværre ikke se efter små søskende eller familiespejdere, som måske ikke husker at blive i spejderhusets have eller som i øvrigt kunne have brug for hjælp J. Så har I f.eks. en 4-årig med hurtige ben eller en 2-årig, der skal have hjælp til at slå til tønden, må der være en forældre i haven.

Arrangementet er gratis for både børn og voksne. Da vi skal indkøbe/bestille fastelavnsboller mv., skal I melde jer til, senest mandag d. 24. februar 2025. Én fælles tilmelding pr familie/spejder er tilstrækkelig. Bare I skriver spejderens navn og angiver hvor mange voksne og børn inkl. spejderen, som deltager.

Det er gratis at deltage.

Dagsorden til grupperådsmødet fremgår herunder.


GRUPPERÅDSMØDE

Søndag 2. marts 2025 kl. 14.00

Spejderhuset Knasten, Lindekrogen 1, 9260 Gistrup

Kom og hør om spejderne og deres oplevelser i 2024 og få information om gruppens spejdertilbud, økonomi og planer for 2025.

Der bliver også mulighed for at give både ris og ros, så vi ved, hvad vi skal arbejde videre med, og hvad, vi kan gøre bedre.
 

Program

1)     Valg af dirigent og referent.

2)     Beretning

·         Ledere og bestyrelse fortæller om deres oplevelser fra 2024

3)     Fremlæggelse af årsregnskab 2024 til godkendelse.

4)     Behandling af indkomne forslag.

5)   Fremlæggelse af budget, herunder kontingent for det kommende år til vedtagelse. Budget for det følgende år samt justeret budget for indeværende år.

  •   Gruppestyrelsen foreslår kontingent forhøjet med kr. 50,00 pr. halvår for hhv. familiespejd, mini, junior, trop, klan og voksenspejd. Kontingent for spejdere på efterskole foreslås nedsat til kr. 75,00 pr. halvår - alle ændringer fra næste kontingentopkrævning (2. halvår 2025)

6)     Fastsættelse af antallet af bestyrelsesmedlemmer

7)     Valg til bestyrelsen af

·         Bestyrelsesformand, kasserer, unge, ledere, forældre og suppleanter

8)     Valg af gruppens to medlemmer af Korpsrådet

9)     Valg af gruppens fem medlemmer af Divisionsrådet

10)  Valg af revisor og en revisorsuppleant

11)  Eventuelt

Har du et forslag, som du ønsker at vi skal behandle på grupperådsmødet, skal du senest den 15. februar 2025 sende forslaget til gruppestyrelsesformand Ulla Madsen - gruppeleder.vat@gmail.com

Overvejer du at tage del i det frivillige forældresamarbejde, så ring til gruppeleder Marianne Bystrup på 22534463 eller spørg lederne i den gren, jeres barn er tilknyttet, og få en snak om de tilbud og muligheder, der er.


Vi glæder os til at se jer.

 

Mange hilsner fra

Gruppestyrelsen

Praktisk information

Startdato
2. mar 2025 14:00 - 16:00
Sted
Valdemar Atterdag, Lindekrogen 1, 9260 Gistrup
Tilmelding starter
30. jan 2025 20:30
Tilmelding lukker
24. feb 2025
Tilmeld arrangement

Kontakt

Valdemar Atterdag
Lindekrogen 1
9260 Gistrup
Danmark

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo